Bir insanın ahlaki ve etik davranışları diğerlerini anlamasına , eğitimine ve sosyal ilişkilerine dayalı olmalıdır. Dini dayatmalara gerek yoktur.. Zira ölümden sonra ceza korkusu veya ödül iştahı ile hareket eden kişi zavallıdır..
Hayatın boyunca " Kendin gibi olman " konusunda telkinler dinlersin , olacağın bir yer ararsın , en kendin olduğun haldeyse değişmen istenir ...
Tezer Özlü
Insan evladı güzelliğe böylesine hayran kalabiliyorsa ; bu savaş ne , bu birbirlerini yeme , aşağılama , bu akan suya , uçan kuşa , yaprağın üzerine konmuş kelebeğe düşmanlık niye ..? Deli mi bunlar , deli mi ..?
Yaşar kemal