Paulo Coelho'dan başka eserlerde okuyan birisi olarak bu kitabının benlik olmadığını ilk başta dile getirmek isterim :/
Mektub; anektodlardan, denemelerden veyahut kıssadan hisse olarak tabir ettiğimiz hikâyelerden ve yazarın bunların sonuna eklediği görüşlerinden oluşmakta. Tam olarak bir öğüt/ tavsiye kitabı diyebiliriz yani. Genel olarak farklı dinlerden farklı dini öyküler mevcut.
Çeviriden kaynaklı bazı hikayeleri anlamakta sıkıntı çektim. Dili sade, kitap akıcı ama anlamıyorsunuz işte. Bu tarz kitaplar benim ilgi alanıma çok girmediği için açıkçası beğenmedim. Yazarın Simyacı ve Veronika Ölmek İstiyor kitaplarından sonra bu eseri çok geride kaldı. Bu kitabı da almamın sebebi arka kapak yazısının ilgimi çekmeseydi ama alakası yok maalesef. Yine de bu tarz seven okurlar kitaba şans verebilir. Şimdiden okumak isteyenlere iyi okumalar :)