Cicero'dan okuduğum ilk eser...
Kitap karşılıklı diyalog hâlinde yazılmıştır. Yalın ve akıcı bir dile sahiptir. Bir sayfası orijinal dili olan Latince, bir sayfası Türkçe çevirisi şeklinde ilerleyen oldukça kısa bir kitap.
Kitap ,devlet adamı olan Laelius ve iki damadı arsında geçiyor. Laelius,yakın bir zamanda sevdiği bir dostu olan Scipio'yu kaybediyor. Laelius Scipio ile olan dostluğundan bahsediyor. Dostluğun ne olduğu ve nasıl olması gerektiğine dair öğütler vermektedir.
Kitabı okumanızı tavsiye ederim. Şimdiden okuyacaklara iyi okumalar :)
"Senin kadar sevinecek birisi olmasaydı iyi günlerin anlamı olur muydu? Kuşkusuz senden daha fazla üzülen biri olmasa kötü günlere katlanmak daha zor olurdu."