Abdullah b. Selâm (rh) Ka'bü'l Ahbâr'a: Alimlerin öğrenip hafızalarına yerleştikleri ilimleri ne giderir? diye sormuş o da şu cevabı vermiştir:
-"Tamahkârlık... En tehlikelisi ise nefsine uymak ve daima kazanç peşinde koşmaktır."
Ali b. Hüseyin abdest alırken rengi sararırdı. Ona: "Abdest alırken seni bu hale getiren nedir? diye sordular. O da şu cevabı verdi: "Kimin huzuruna çıkmak istediğimi biliyor musun?"
"Şayet gökyüzünüzü dolduracak kadar günah işleseniz ve sonra pişman olup tevbe etseniz Allah u Teâla muhakkak tevbelerinizi kabul eder."
(Hâdis i şerif)
(Allah'ın rahmetinden ümidimimizi kesmemek lazım)