Hayatınızda bir şeylerin kötü gittiğini düşünüyorsanız bir Japon yaşam sanatı olan Bushido'dan ilham alın: Her zaman gülümse ve unutma ki,mutsuzluk diye birşey yoktur ; mutsuzluklar yanılgı ve yanlış anlaşılmaların sonucudur...
Keltik Tarot Kartlarından :)
Kendisiyle barışık insan "Özellikle duygulanımlarını dengeleyen,
tepkilerini kontrol edebilen, mümkün olduğunca, nerede, ne şekilde davranacağını iyi planlayan, mutlu, huzurlu ve insanların huzurunu
kaçırmayan, sorunlara takılıp kalmayan, aksine çözüm üretmeye çabalayan,
mutlu oldukları dışarıdan belli olan insanlar, kendileriyle barışık
oluyor." Psikiyatr Dr. Özkan Pektaş,
Biraz da kendini öv
1. Kendinizi eleştirmekten vazgeçin: Biraz dikkat ederseniz kendinize nasıl hoyrat davrandığınızı ve zalimce eleştirdiğinizi göreceksiniz.
2. Korkutucu kötü senaryolar yazmaktan vazgeçin: bkz: hep en kötüsünü düşünmek.
3. Kendinize karşı nazik ve sabırlı olun: 2 dakika sırada bile bekleyemiyoruz farkında mısınız?
Başaramayacağız diye yeni bir şey öğrenmeye cesaretimiz yok. Biraz sabır.
4. Zihninize karşı nazik olun: Gevşeyin, meditasyon yapın, zihinde canlandırmalarla olumlamalar yapın.
5. Kendinizi övün: Övgü ruhu yüceltir. "Aferin bana" demek zor değil.
6. Kendinizi sevmek, kendinizi desteklemek demektir: Her haltı tek başınıza çözemezsiniz, yardım istemekten, destek almaktan çekinmeyin.
7. Olumsuz özelliklerinizi sevin: Biraz mizahın çok yardımı dokunabilir. Neyseniz osunuz işte.
8. Bedeninize iyi bakın: Aşırı yeme, uyuşturucu, sigara ve alkol kullanımı gibi alışkanlıklar kendinizi sevmediğinizin ve bi'şeylerden kaçtığınızın en büyük işaretleri.
9. Ayna çalışması yapın: Aynada gözlerinizin içine bakmak, kendinizi sevdiğinizi söylemek, birilerine söyleyemediklerinizi dışa vurmak gibi.
10. Kendinizi şu an sevin: Değişmeyi, düzelmeyi beklemeyin şu anki halinizle kendinizi sevin.
Okumak isterseniz, kitabın yazarı; Louise Hay, adı; Pozitif Gücün Büyüsü.
Yazar: Ayşe Özyılmazel
Kaynak: http:// sabah.com.tr