Seda

Seda

, bir kitap okudu
8/10
·72 syf.·
3 günde okudu
·
2022 66. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.5/10 · 102,3bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"Tanrım! Bir anlık mutluluk! Koskoca bir ömürde az şey mi? .. "
"Neden en iyi insanlar bile sanki hep başkalarından bir şeyler gizler, hep susar? Sözlerinin yel olup gitmeyeceğine emin olduğun zamanlarda bile neden yüreğinden geçenleri dosdoğru söyleyemezsin? Herkes olduğundan daha ketum görünüyor, sanki hemen dile getirirlerse duygularının zedeleneceğinden korkuyorlar..."
"Böyledir, mutsuzken başkalarının mutsuzluğunu da daha çok hissederiz; bu seyrelmeyen, tersine, yoğunlaşan bir duygudur..."
"Fakat mutluluk ve neşe insanı nasıl da güzelleştiriyor! Yürek sevgiyle nasıl da kaynıyor! Sanki kendi yüreğini alıp bir başkasının yüreğine dökmek istiyorsun, herkesin neşelenmesini, herkesin gülmesini istiyorsun.Mutluluk nasıl da bulaşıcı! "