Arınmak..?
İnsan diyet yaparak kötü, sağlıksız yiyeceklerden kendini arındırabilir ya da insan kötü olan söylemlerden ve hareketlerden kendini arındırabilir veyahut insan boş zamanları kitapla doldurarak kendini arındırabilir. Kötü olan her şeyden insanın kendini arındırması lazım. Bu 4 cilt 28 günlüğün, boş zamanlarının en güzel arınmasıdır. Ve cümleyi Yaşar Kemal’in “İnce Memed 4” adlı kitabından bir alıntı yaparak bitirmek istiyorum. “Öfke güzeldir,” insanın yüreğini temizler.
Yaşar Kemal’e sargılarımı iletiyorum önce. Nasıl ki Rusların Tolstoy’u varsa Almanların Goethe’si varsa Fransızların Victor Hugo’su varsa bizimde Yaşar Kemal’imiz var. 4 kitabı 28 günlük bir zaman diliminde bitirdim. Ve son yıllarda okuduğum en akıcı bir dille yazılmış bir şaheser. Yalnız küçük bir eleştirim olacak. Keşke Adem ile Havva tasvirlerini en hassas bir şekilde ele alsaydı.