Çocuklarımızın okulda yaşadığı sorunları çözmeye çalışmayalım. Unutmayalım ki okulda yaşanan sorunlar okulda çözülür ve sorunu yaşayan kişi, sorunu çözmek için uğraş vermelidir. Bizler, çocuğumuz adına okul problemlerini çözdükçe çocuğumuza altmesaj olarak "Sen hiç emek verme ,ben senin için her şeyi çözerim"mesajı veririz.Bu cümle, okulda çocuğunuzun yaşadığı problemlere kayıtsız kalalım, anlamı taşımıyor. Elbette dinleyeceğiz,yanında olduğumuzu hissettireceğiz.Durum akran istismarıysa ve çocuğumuz içinden çıkamıyorsa tabii ki okul idaresi ile görüşeceğiz,sadece çözüm için çocuğumuza şans verelim.
Başarılı çocuk yetiştirmek için başarı ile barışmak ilk adım olabilir. Biz yetişkinlerin, çocuklarımızın büyüme yolculuklarında onları koşulsuz sevdiğimizi, başarılarını görüp takdir ettiğimizi, başarısızlıklarında da aynı şekilde yanlarında olduğumuzu hissettirmemiz gerekiyor. Geleceğin başarılı yetişkinleri, küçükken değerliyim duygusu ile tanışanlardan çıkacak.