"İnsan bütün ömrünü iki kere iki peşinde geçirir, bu uğurda denizler aşar, hayatını harcar, fakat yemin ederim, arayıp gerçekten elde etmekten korkar. Çünkü onu bulur bulmaz artık erişecek şeyi kalmayacağını bilmektedir."
Çarpıcı bir psikolojik tespit. İnsan hayatı boyunca bir anlam, bir gerçek arar ama aslında o gerçeği bulmaktan da gizlice korkar. Çünkü gerçeği bulduğu anda arayış bitecek, hayatın anlamı belki de kaybolacaktır. Yolculuğun kendisi, varış noktasından daha değerli hale gelir. Bu, Raskolnikov'un "büyük adam" olma teorisinde de görülür: O, aslında amacına ulaşmaktan çok, o amaca ulaşma hayaliyle yaşamaktadır.