"Suriye'de iç savaş olmasaydı Meleknaz' ın Zilan'nın Nergis' in başına bunlar gelmezdi köylerinde evlenip çoluk çocuğa karışıp yaşayıp gideceklerdi..."
Yaza yaza sonunda bu kitabı neden yazdığımı da buluyorum: Derdim olanları dünya âleme duyurmak falan değil, insanlara bakın neler oluyor bu dünyada sarsmak da değil, bunların hepsini Angelina Jolieler benden kat daha iyi yapıyor. Ben sadece kendimi tedavi etmek için yazıyorum. İnsan denilen yaratıkların arasında yaşama gücümü tekrar bulabilmek için.Daha doğrusu öyle sanıyorum insanları pençesine almış , çöl hecinleri gibi hepimizin ağzını kan içinde bırakan" harese" den kurtulmak için yazıyorum.