Dünyada ulaştığın her emelin sonu hüzündür; zira ya sen onları bırakırsın ya da onlar seni bırakır. Her durumda, dünyada da ahirette de sonu mutluluk olan Allah için yapılan amelin dışındaki bütün işlerde, bu iki durumdan birisinin olması zorunludur.
Bil ki malla böbürlenmek ahmaklıktır. Zira Allah rızası için sadaka vermek suretiyle mülkünden çıkarmadıkça mal kendisinden yararlanılamayan taşlar gibidir.
"Biliniz ki, yeğane istek olan üzüntüden/kaygıdan kurtulmanın tek bir yolu vardır; o da Yüce Allah için çalışmaktır. Bunun dışındaki her şey sapma ve saçmalıktır."