İnce bir kitap olmasına rağmen okurken akmadı. Karakterler ve sahneler arası geçişler çoğu zaman o kadar muğlaktı ki takip etmekte zorlandım. Hikayenin pilot kısmı oldukça iyiydi. Spoiler olacağı için söyleyemeyeceğim bir kısmı da oldukça beğendim ama kitabın son yarısı benim için gerçekten akmadı. Genel olarak baktığımızda sevmedim. Belki de kitapların hayata (en azından olaylara) bakış açımı değiştirmelerini beklediğim için eser beni tatmin etmedi. Öylesine bi töre cinayeti okudum o kadar.
Kırmızı PazartesiGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 202595,5bin okunma
"Ney yapmalıydık dostum?"
"Önce haysiyeti ve vakarı kurtarmalıydınız."
"Ya, vatan elden gitsin tek haysiyet kurtulsun öyle mi?"
Sözlerimin bu kadar suiistimal edilmiş tefsiri karşısında birden cevabı indirdim. "Evet, vatan giderse haysiyetli insanlar vatanlarını kurtarabilirler, fakat haysiyet giderse vatanı kurtaracak haysiyette de kimse kalmamış demektir."