Biz okurken, aslında bir başkası bizim yerimize düşünür: Biz sadece onun zihinsel sürecini tekrar ederiz.
...
İşte bu yüzden, çok fazla -neredeyse tüm gün boyunca- okuyan biri, aralarda da düşüncesizce vakit geçiriyorsa, zamanla kendi başına düşünme yetisini yitirir...