Çocukluğunda sevilmemiş pek çok kişi, yetişkinlik yıllarında kendisine ilgi gösteren insanlar tarafından sevilip, başkaları sevilmeye değer olduklarını göstermeye çalışsalar da, değersiz oldukları, sevgiye layık olmadıkları duygularını unutamazlar.
Sevildiğimiz için sevmeyi öğreniriz. İyilik dışarıdan gelmelidir, böylelikle biz de onu alıp içimizde geliştirebilelim. Diğer yandan, sevilmezsek sevemeyiz. Bu düşünceyi geliştirirsek, bizlere değer ve önem verilmediğinde, biz de başkalarına değer ya da önem veremeyiz.