Biyolojinin ilgi alanına giren bileşimlerin sentezi yalnızca indirgen [atmosferde serbest oksijenin bulunmadığı] koşullarda gerçekleşir. Oysa başka evrimciler oksijenin var olduğu kuramını öne sürüyorlar. Bu durumun evrim açısından yarattığı çelişkiyi Hitching şöyle ifade ediyor: "Havada oksijen olsa, ilk aminoasitin oluşumu asla başlayamazdı; oksijen olmasa, bu defa oluşan aminoasit kozmik ışınlar tarafından yok edilirdi."
"Darwincilik gerçekten biyolojinin büyük birleştirici ilkesi ise de, kendi bünyesinde olağanüstü büyüklükte cehalet alanları barındırıyor. En temel soruların bir kısmını bile açıklamakta aciz kalıyor: cansız kimyasal maddelerin nasıl canlıya dönüştüğü, genetik kodun arkasında ne gibi temel kurallar yattığı ve genlerin canlı biçimlerini nasıl şekillendirdiği." Aslında Hitching'in değerlendirmesine göre, çağdaş evrim kuramı " kendisinden bekleneni karşılamakta öylesine yetersiz ki, bir inanç meselesi olarak görülmeyi hak ediyor."