Türkiye'deki Bizans mirası bir zamanlar ciddi biçimde abartılmaktıydı. Bazı tarihçiler Osmanlı devletindeki ve toplumundaki neredeyse her şeyi şu ya da bu şekilde Bizans'a dayandırdılar ve İstanbul'un 1453'teki alınışından sonra bizans kurum ve uygulamalarından muazzam ölçüde yararlanıldığından bahsettiler