Ben buncacık aklımla derim ki,biz insancıklar karışmış dillerimize göre gelen boz atlı'ya farklı isimler veririz. Yoksa gelen aynı salih kuldur. Zaten Hızır 'ın herkese farklı kılıkta göründüğünü bilmez miyiz? Nasıl ki genelde yiğit bir atlı olarak görünürse,biliriz ki bazen aksakallı bir dede, bazen aç açıkta bir çocuk, bazen Tanrı misafiri yorgun bir yolcu, köyden köye gezen türküler,maniler söyleyen kör bir divane âşık,hatta hırpani kılıklı bir dilenci olur. Onun için sen sen olacaksın, herkese saygı göstereceksin, kimsenin kalbini kırmayacaksın,aşağılamayacaksın,açsa doyuracaksın,çıplaksa giydireceksin. Bellimi olur! Ummadık taş baş yarar! Hızır sana görünür de göründüğünü anlamayacak kadar gözüne perde inmiştir!
Biz müslümanlar Hızır aleyhisselam deriz, Ermeniler sorep serkis,Asuriler mar cercis der. Herkesin inancı kendine... Lakin ortak olan bir şey var:boz atlı darda kalanı boşta bırakmaz. Boz atlı 'nın nal izinin kutsallığına herkes inanır. Kurban olduğum Rabbim,darda kalan biçare kullarına yardıma, kulları arasından seçtiği bir Salih kulunu gönderir!