Yoksa, ne çiçek açan ne de meyve veren bir ağaç mı olsaydım ; Çünkü verimli olabilmenin sancısı, kıraç olmaktan ağırdır; Ve eli açık zenginin çektiği acı dilencinin sefaletinden beterdir. HALİL CİBRAN
"Yatağımın karşısında bir pencere var. Odanın duvarları bomboş. Nasıl yaşadım on yıl bu evde? Bir gün duvara bir resim asmak gelmedi mi içimden? Ben ne yaptım? Kimse de uyarmadı beni. İşte sonunda anlamsız biri oldum. İşte sonum geldi. Kötü bir resim asarım korkusuyla hiç resim asmadım; kötü yaşarım korkusuyla hiç yaşamadım".