Yani aslında tekrar tekrar söylemek gerekir ki cinsel şiddet kurbanlarının yaşı ve cinsiyeti -ister erkek, ister kadın, ister yetişkin, ister çocuk- ne olursa olsun, bu şiddetin faillerinin büyük çoğunluğu her zaman erkeklerdir.
Ataerkil bir toplumda yaşıyorsak bu şu anlama geliyor: Erkek olma ayrıcalığını kullananlar mevcut ve bunu, nüfusun geri kalanının zararı pahasına gerçekleştiriyorlar.
Kendimizi o sınırlandırılmış uysal, barışçıl, neredeyse pasif kadın rolünden uzaklaştırıp erkekleri düzelmeye mecbur bırakarak bu durumdan kazançlı çıkabiliriz yalnızca.