"Şehadet, Allah'a ait olan hayatı Allah'ın memnun olacağı şekilde noktalamaktır"
Diyor hocamız, ne kadar kısa ve net bir şekilde anlatmış aslında. Siyer ve sahabe hayatı okumayı seviyorum denilince insanımızın aklına hemen isimler, savaşlar, tarihler vs şeyler geliyor fakat bu çok yanlış. Efendimizin ve onun yoldaşları olan o güzel insanların hayatları bizlere bir ders niteliğinde dersin başlığıda "Hayat ve Müslümanlık nasıl yaşanmalı". Bu güzel kitapta sekiz madde verilmiş ve bir Müslümanın bunları nasıl yaşanması gerektiği öğretilmiş bunlar;
Tevhid
Ahlak
İbadet
İlim
Teslimiyet
Mücadele
Şehadet
Cömertlik
Bunları o zamanda en belirgin özelliği olarak içine işlemiş ve bu özellikleriyle tanınıp, lakapları bile bu isimleriyle verilmiş sahabe i ikram efendilerimizden örnekler vererek anlatmış hocamız. Bu güzel ve mübarek insanların isimlerini vererek merakınızı kırmayacağım. Bizzat kendinizin okuyup gerek yüzünüzde gülümseme gerek gözlerinizle yaşlarla bitirip sonun da ise "Ben nasıl bir Müslümanım?"diye kendinizi sorguya çekeceğinizden eminim. Rabbim, onlar gibi olamasak da onların şefaatine nail eyle bizleri Amin