Bu dünyada herkes farklı şekillerde sınanır. Bazıları yoksullukla , bazıları hastalıkla ,bazıları ise ruhsal sıkıntılarla sınanır. Yaşadığımız bu iç ve dış mücadelelerde Allah'ın bu savaşa kimi hangi koşullarda asker olarak görevlendireceği yalnızca O'nun bileceği iştir. Sınananların üzerine Rahmetini, yardımını ve mükâfatını yağdıran da O'dur.
"Allah'ım,güçsüzlüğümü ,çaresizliğimi,insanlardan gördüğüm muameleyi Sana şikayet ediyorum.Ey Merhametlilerin en Merhametlisi! Sen güçsüzlerin Rabbisin,benim de Rabbim ancak Sensin. Beni kimlerin eline bırakıyorsun?Beni düşmanlıkla karşılayanların eline mi? Yoksa benden güçlü düşmanların eline mi ? Eğer bu yaşadıklarım Senin bana kızgınlığın ya da hoşnutsuzluğun nedeniyle değilse hepsine razıyım. Yine de Senden gelecek Afiyet'e muhtacım. Senin gazabına uğramaktan , gökleri ve yeri aydınlatan, dünya ve ahirette tüm karanlıkları ortalıktan kaldıran Nûr'a sığınıyorum. Sen benden razı oluncaya kadar af diliyorum. Güç ve kuvvet ancak Sendedir."(Taberani)