Sahip olduğumuz ve pek sevdiğimiz Anababa ve Çocuk yanımıza, Yetişkin özelliklerini ekleyebiliriz. Bir yandan Çocuk ve Anababa tavrımızı, yani sevgiye ve saygıya dayalı ilişkilerimizi sürdürecek, bir yandan da, kendi aklına güvenen, özgün düşüncelerini özgürce sergilemekten çekinmeyen, bireyselleşmiş Yetişkinler olabiliriz. Kısacası, Anababa, Yetişkin ve Çocuk rollerini bir bütün halinde kaynaştırarak, yerine ve zamanına uygun davranışlarda bulunmayı becerebiliriz. Böylece, birbirimizle ve tüm insanlarla empti kurabilir, ınsanları derinden anlama ve sevme şansına sahip olabilir, fiziksel yalnızlıktan olduğu kadar pskolojik yalnızlıktan da uzak kalabiliriz. Anababa ve Çocuk rollerimize Yetişkin rolünün eklenmesi durumunda, bugüne kadar gözlenen bağımlı ilişkiler, kişilerarası bağlılığa dönüşebilir. Bu ise başlı başına bir kazanç olur.