Suzan

Suzan
@Suzan_aybr
Némirovsky, "Ona olan sevgisinin baki olacağını dünyanın döndüğünü, güneşin aydınlattığını ve geceden sonra günün ağardığını bildiği gibi biliyordu." der.
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bazı insanlardan kopmak güç. Bu bazen aileden biri olur bazen eski bir dost bazen yeni biri. Zihnimizde yok saysak da varlığı bir türlü son bulmuyor, kopamıyor insan. Ne tuhaf. Aynı kitapta geçiyor: "Yaşayan birinin yası nasıl tutulur diye soruyordu kendi kendine." Her şey bu soruda gizli. Yüreğimizden söküp attık mı birini, yasını tutmalı ve önümüze bakmalı...
1000Kitap
Bazen şöyledir: Ne yapsak ne etsek olmaz. Neresinden tutsak elimizde kalır. Hiddetlensek de durmaz, yalvarsak da. Olur biter olacak olan. Akar gider zaman. Önünde yıkar duranı. Yıkar geçer, tüm iyi niyetimizle orada dimdik dursak dahi. Uyar'ın o çarpıcı mısraı gibi yok eden bizizdir her şeyi, her şeyi tamir etmek isterken üstelik: "Her şeyi düzeltmeye kalkışmanın yok ettiği" budur. Zorlamamalı hiçbir şeyi, hiç kimseyi...
Hayata Dair
İnsanlığın büyük zindanı kendin olamamak. O ne der, bu ne der, ailem şöyle ister, dostlarım böyle. Mecburiyetler mecburiyetler! Körleşme'de geçer: "Tek bir tutkusu vardı: Tüm yaşamı boyunca; gerçekte ne ise, o olarak kalmak; kendi kişiliğini salt bir ay ya da bir yıl süreyle değil, ömrünün sonuna dek yitirmemek." İnsanlığımız şahsiyetimizden gelir.Hiç kimse ve hiçbir şey için "kendinizi" kaybetmeyin.
Alıntı
Çok yüz veriyoruz herkese, bile isteye kötülüklere kapı açıyoruz bazen. Baran Güzel bir öyküsünde, "Birinin seni ne kadar hayal kırıklığına uğratacağı, onun için açtığın alanın genişliğiyle ilgilidir," der. Hayal kırıklıkları da bu hayatın bir parçası, doğru. Fakat bile bile de kendimizi yıpratmak, hiçbir şeye değmiyor. Herkese hak ettiğini vermeli.
1K