Nazım güzel ve gerçekti, halk için de gerçek bir tehlike oluşturuyordu; en azından yalnızca bayağılığın vatanseverlik olabileceğini düşünen otoriteler için bu böyleydi.
“Halkımızın yüzyıllardan beri, zorba ve yıkıcı iki gücün acımasız boyunduruğu altında ezildiği biliyorsunuz. Bu iki güçten ilkini halkı ve ülkeyi yönettiğini ileri süren zalimler, ikincisini de emperyalist ve kapitalist dünya oluşturuyordu.”
Kaderimde hiçbir trajedi olmamasına karşın, itiraf edeyim ki buna benzer şeyler yaşamıştım. Soğuk umutsuzluğun zehirli sevincini öğrenmiştim; bütün bir sabah boyunca hiç acele etmeden, yatağımda yatarken doğduğum güne ve saate küfretmenin tadını almıştım.