..."insan olarak doğmak" değil, "insan olarak ölebilmektir". Birisi fıtratı gereği sadece dış görünüşü insana benzeyendir, diğeri tüm gelişmiş nitelikleriyle insan olandır.
Ahirette kurtulmayı; bu dünyada faydalı işler yapmaya, araştırmaya, bilmeye değil de anlamını dahi bilmedikleri zikir formüllerine, geleneksel ritüelleri sorgusuz sualsiz tekrarlamaya, çoğu zaman adeta cahilliği kutsamaya başlamadılar mı?