İslâmiyet'in insanın yegâne kulluk biçimi olduğunu,bize dünyanın telkin ettiği tasarılar yardımıyla İslâm'a anlam veremeyeceğimizi,tersine hayatımıza vereceğimiz anlamın Kur'ân ve Sünnet'ten edinilebileceğini anladık mı,o zaman kendimizi aldatmaktan kurtulabileceğimiz gibi, diğer Müslümanlarla olan münasebetimizde kaybedilmecek bir değeri de ele geçirmiş olacağız.
İnsan kendi kendini kandırmayı seçmişse bu aldanışın ucuz ve kolay yolunda aldanan ve aldatan aynı tarafta olacak, sonuçtan sorumlu olan da aynı taraf olacaktır.