ÖĞRET ONA
´´Oğlumu size emanet ederken bu mektubu size önemli olduğu kanısıyla yazmayı uygun buldum,
Öğrenmesi çok önemli biliyorum.
Bütün insanların dürüst ve adil olmadığını, fakat şunu da öğretin ona,
Her alçağa karşılık bir kahraman, her bencil politikacıya karşılık, kendini ülkesine adamış bir lider de mutlaka vardır.
Her düşmana, karşılık:
Bir dost, olduğunu da öğretin ona! Zaman alacak biliyorum ama eğer öğretebilirseniz ona kazanılan bir doların, bulunan beş dolardan daha değerli olduğunu öğretin,
Kaybetmeyi öğrenmesini de öğretin ona, ve hem de kazanmaktan neşe duymayı.
Kıskançlıktan uzaklara yöneltin onu.
Bırakın erken öğrensin, zorbaların görünüşte galip olduklarını.
Eğer yapabilirsen ona kitapların üstündekilerini öğretin!
Fakat ona sessiz zamanlar da tanıyın, gökyüzündeki kuşların, Güneşin, arıların ve yemyeşil yamaçlardaki çiçeklerin ebedi gizemini düşünebileceği.
Okulda hata yapmanın hile yapmaktan çok daha onurlu olduğunu öğretin ona.
Ona kendi fikirlerine inanmasını öğretin,
Herkes yanlış olduğunu söylese bile,
Nazik insanlara karşı nazik, sert insanlara karşı sert olmasını, öğretin ona.