Ateşin yakıcı özelliğini kaybettiği bir dünyada geçmiş de değişir, gelecek de değişir, ben de değişirim, kalbim de değişir, her şey değişir. Önemli olan değişmesinin imkânsız olduğu düşünülen kodların, hatırına değiştirildiği kişi olabilmektir.
Kâinatın neresine gidersek gidelim, bir biriyle tutarlı kurallar bütünü tarafından yürütüldüğünü görüyoruz. İşte bilim, bu yüzden önemlidir. Kurallar ve işleyişin tutarlı olup durumun gözlemlenmesi, analiz ve formüle edebilmeyi kolaylaştırıyor...
Kilometrelerce yol yürümüş ama bir anda çok uzaklarda kaybolmuş gibiydim. Böyle anlarda insana en çok lazım olan şeyin dua olduğuna inanmışımdır hep ama gelin görün ki dua edecek motivasyonu kalmıyor insanın.(...) Öyle ki dua etmek benim için güneşin altında çıplak ayakla üç kilometre yürümekle eş değerdi. Belki insanın böyle anlara da ihtiyacı vardır, bilmiyorum.
Allah (cc) izin vermezse ayakta bile duramayacak bir et ve kemik yığını, elini attığı her işte başarılı olmak istiyor. Başarı kazandığı zaman da o başarıyı kendisine atfediyor. Tek başına ayakları üzerinde durmanın gururunu yaşamak istiyor. Kimseye muhtaç olmak da istemiyor. Tüm bu duygu ve düşünceler içindeyken birinin ona durmadan aczini hatırlatması hoşuna gitmiyor olabilir. Tek başına güçlü olduğunu ve kendine yettiğini düşünen bir insana nasıl teşekkür ettirebilirsin ki?..