ibn Kayyim رحمه الله şöyle demiştir:
"Kişinin oruç tutmasl, organlarını günah işlemekten, midesini ise yemeden içmeden alıkoymasıdir. Nasil ki çok yemek
ve içmek insanın tabiatını bozuyor, onun maneviyatını etkiliyorsa, günahlar
da onun sevabinı ve mükâfatını bozar. Onu, sanki oruç tutmamış bir insan
haline çevirir.
📚
el-Vabilu's-Sayyib, s. 68.