Freud diyor ki; “İnsan bir şeyden haz alabilmek için o şeyin yokluğunu, ızdırabını tatmaya muhtaç. Açlık gibi, soğuk gibi, yalnızlık gibi. Ama istenen bir kere ele geçti mi verdiği haz yok oluyor. Yani geçici tatminler mümkün ama mutlu bir halde, sürekli kalmak imkansız."
Gittiğin yere kadar gidip sonra geri dönebilirsin. Düştükten sonra kalkabilir, aşağıların en aşağısına düşüp düze öyle çıkabilirsin.
Lâ dedin, illâ diyebilirsin.
Kimi insanın yüreği karanlık, kimininki aydınlıktır. Gece ile gündüz gibi! Dünyanın kötülerle dolu olduğunu düşünüp küsme, herkesin iyi olduğunu düşünüp hayal kırıklığına uğrama!