En çok yakındığımız "Gaflet" - yani Yaratıcı'yı unutma - insanın görevlerini unutmasına sebep olduğu gibi, hayattan lezzet almasına da sebeptir.
Yaratıcı'nın insanı izlediği, sürekli insanla beraber olduğunu bir düşün. İnsan nasıl yaşar, nasıl yer içer, nasıl ihtiyaç giderir? Ama O, rahmetinden, kendini insandan gizledi ki insan, dünyanın da tadına varsın, sürekli izlendiği fikrini unutup hayatından lezzet alsın.
Sizin takviminizle Yaratıcı'nın katındaki zaman biriminden farklıdır. Yaratıcı'nın bir günü sizin saydıklarınızla 50 bin yıldır. Sizin üç beş dakika dediğiniz bir sürenin O'nun zamanıyla ne kadarlık bir yıl olduğunu siz hesap edin.
Bütün sözler , tavırlar , faaliyetler , çabalar , dualar , zikirler evradlar her gece toplanıp arz edilir . Bu eylemlerin içerisine ait Yürekten samimi yapılanlar kabul edilip gereği yapılır , diğerleri reddedilir , beklemeye alınır . Çatışan talepler álem - i misal terazisinde tartılır . Hangi tarafın metai ağır basarsa yeryüzünde de onların istediği icra edilir ... Dolayısıyla sizin yaptığınız dualar , ibadetler ve zikirler çok ama çok mühim . Özellikle samimi dua ve zikirler . Âlemin devamı, tamamen bu pozitif enerjilerin devamına bağlıdır . Eğer due ezkar bitse Yaratan , bu âlemin devamına son verir...