"İlişkide bulunduğumuz insanlarla istesek de istemesek de bir alışveriş içerisindeyiz. Ya etkiliyoruz ya da etkileniyoruz. Veya ikisi de aynı anda karşılıklı olarak cereyan ediyor. Bir ilişkide etki eden değilseniz, büyük ihtimalle etkilenen konumundasınız demektir."
Bize kapalı olan kapının karşısında bekleyip durursak, her şeyi eksik görüp mutsuz olmamız kaçınılmazdır. Nereye bakacağız? Onu da söylüyor Rabbimiz: "Sen kanatlarını müminlere indir." (Şuara, 215) Dostlarımız müminlerden olsun. Yakın çevremiz namaz kılanlardan olsun. Allah'a iman eden herkese yakın olup mütevazı davranalım. Ādeta pergelin bir ayağı sabit, öbür ayağı evreni dolaşan semazenler gibi olalım. Dönüp dönüp geldiğimiz yer, müminlerin yanı olsun.