Ben, yabancı kaynaklı hiçbir fikri benimsemeye tenezzül etmeyecek kadar millî şuur ve gurura malik bir Türk‘üm. Siyasi, içtimai mezhebim Türkçülük‘tür.
Halk milletvekillerinin ve hatta bakanların güç sahibi olduğunu düşünmekle yanılgıya düşmektedir. Bu medyanın yararattığı bir yanılgıdır. Güç politikanın dışında olanların elindedir. Asıl güç endüstriyel ve ticari konsorsiyum, holdinglerin, bankaların, inşaat şirketlerinin, yatırımcıların, özelleştirmecilerin, avukatların, gazete sahiplerinin ve doğru zamanda doğru yerde olanların elindedir. Politikacılar bunların önünde eğilirler. Halk da yanılır, kararları politikacıların aldığını düşünüp onların önünde eğilir.
"Genel Sekreter Brejnev döneminde parti içindeki bütün makamlar satılıktı. Bölgesel sekreterlikler 150.000 dolara giderdi. Böyle yüksek görevler için sadece Amerikan doları kabul edilirdi. En üstün devlet nişanı, Lenin Madalyası 750.000 dolara satın alınabilirdi...
"Sovyetler Birliğinde tahıl üretimi yıllardır düşmeye devam ediyor. Fakat bu hikayenin tamamı değil. Aslında tahıl üretimi rekor seviyelerdeydi, ürünü hasat eden yoktu. Ama istatistiklerde sovyet tarımcılarının amerikan çiftçilerine nazaran altı yedi defa daha çok sayıda traktörü, onaltı defa daha çok biçer-döveri olduğu kaydediliyordu. Mesele yüz makineden ancak beş on'unun çalışır halde olmasıydı. Makinelerin çoğu zaten yanıldıkları fabrikadan çalışamaz halde çıkıyorlardı. Çoğu yedek parça olarak parçalanıyor veya doğrudan tekrar demir-çelik firmalarına yollanıyordu."