İçişleri Bakanı Şükrü Kaya Çanakkale mıntıkasında teftişe gidecek. Veda için ziyaret ettiği zaman Atatürk şöyle diyor:
- Çanakkale'yi ziyaret ettiğin zaman aziz şehitlerimizi de ziyaret edeceksin. Bu vazifeyi yapacağına şüphe yok. Yalnız nasıl bir nutuk söyleyeceksin, ben söyleyeyim: "Buradaki yatan aziz şehitlerimiz! Sizi hürmetle, saygı ile anıyoruz" diyeceksin. Mehmetçik âbidesinin başında, dilinin bütün talâkatiyke konuşacaksın. "Burada rahat ve huzur içinde yatınız" diyeceksin. "Siz olmasaydınız, siz göğüslerinizi çelik kalelere siper etmeseydiniz, bu boğaz aşılır, İstanbul işgâl edilir, vatan toprakları istilâya uğrardı." diyeceksin.
-Evet, böyle konuşacağım!
...