Kitabı severek önerdiğim birkaç kişi isminden dolayı önyargıyla yaklaştılar. Sanki (örneğin intihar gibi) negatif kelimeleri sansürlemezsek bizi ele geçireceklermiş gibi. "Çektiğimiz acı hakkında yeterince meraklı olmadığımız için acı çekiyoruz" diye Freud'dan bir alıntı geliyor kitapta. Eğer değiştirebileceğimize inandığımız şeyler varsa vazgeçiyoruz, buna inanmıyorsak da hepten vazgeçiyoruz. Ve hikayemizi dışlanmışlıklarımız üzerine kuruyoruz. Neyden mahrum bırakıldıysak onu elde etmeye, yok etmeye veya kaçınmaya çalışarak, kendimizden emin ya da şüphe ederek ilerliyoruz. Bir yolu seçerek diğerlerinden vazgeçiyoruz.