"Ben Samsun'u ve Samsun halkını gördüğüm zaman memlekete ve millete ait bütün tasavvurların, kararlarımın yerine getirilebilir olduğuna bir defa daha kuvvetle inanmıştım."
Gençliğimde, yetmişli yılların başında Londra'da bir yaşlı hanım yanıma oturunca kalktım ve eşine yer verdim. " Lüzum yoktu buna genç adam" dedi. "Yok, bizde âdettir" dedim. Bizde âdet deyince, "Nerelisiniz?" dedi. "Türküm" dedim. "Ben Gelibolu'da savaştım" dedi. "Türklerden belki pek hoşlanmıyorsunuz" diye devam ettim. "Yoo, tam tersi" dedi ve devam etti: "Bizim askerler olarak Türklere çok saygımız var. Centilmen düşman olarak görüyoruz; iyi savaşçıdırlar.