Öğrenmek tuhaf bir olay: Ne kadar derinlere gidersem, var olduğunu bile bilmediğim şeylerle karşılaşıyorum. Kısa bir süre önce, her şeyi – dünyadaki tüm bilgileri – öğrenebilirim gibi aptalca bir hisse kapılmıştım. Şimdi ise, sadece onların var olduğunu bilebilmeyi ve bir nebzesini anlayabilmeyi ümit ediyorum.
Ne tarafa gideceğimi bilmiyordum.Hangi yolu seçersem seçeyim,yeni bir hata yaptığımı gösteren bir şok yiyordum.Önümdeki her yol tıkalıydı.Tanrım...Ne yaparsam yapayım,ne tarafa dönersem döneyim,tüm kapılar bana kapalıydı.
İnsanın canını en çok sıkan şey,bizim psikologlarımızın insan zekası,bellek ve öğrenmeyle ilgili tüm inançlarını birtakım hüsnü kuruntulara dayandırmış olması...