Yeni Asya Yayınları tarafından 1979 yılından yayınlanmaya başlanan İlim ve Teknik Serisinin 1980 yılında çıkan 9. Kitabı "Darwin ve Evrim Teorisi" Şemseddin Akbulut Hocanın Kaleminden. Evrim Teorisinin Gelişmesi "Hayat Nasıl Başladı?", Tesadür ve Tabbi Seleksiyon "Evrim Teorisinin İki Temel Taşı", Hücre "Evrimin Eriğemediği Alemler", Proteinler "Hayatın Yapı Taşları ve <<Sonsuz>> İhtimaller", İhtimaliyet Hesapları ve Kainata Sığmayan Rakamlar "Protein Tesadfen Meydana Gelebilir mi?", Akıl Ermeyen Bir Sır " Sol Elli Proteinler", Hayatın Başlangıcı "Evrimciler de Tesadüfü İhtimal Dışı Sayıyor!", Musasyonlar " Delil Peşinde Koşan Bir Teori", Tabii Seleksiyon "Evrim Teorisinin <<Şuursuz ilahı>>", İlim Adamları ve Hataları "Evrim Teorisi Neden Tutuluyor?", İlim ve Propaganda "Teori Değil Haçlı Seferi!", Evrimin İzah Edemedikleri "Bir Evrimci Nelerden Mahrumdur?" konularında yazılmış makalelerin bulunduğu bir kitapçık. Bugüne kadar okuduğum bu konudaki en anlaşılır ve sade dilli bir kitap. Darwin'in 1879 yılında bir Alman öğrenciye yazmış olduğu "Bir kapı menteşesinin insan taraından yapıldığını iddia ettiğimiz gibi, bir midye kabuğundaki harikulade mafsalın akıl sahibi bir varlık tarafından yapılmış olduğunu iddia edemeyiz (Kaynak Francis Darwin (Ed) The Autobiography of Charles Darwin and Selected Letter. S:63) sözü ile kendisi ile çeliştiğinin en büyük kanıtı. Yine Darwin'in A.g.o. S-55 deki "Uzun boylu ve tamamen mücerret bir şekilde düşünebilme kabiliyetim hayli sınırlıdır. Bu yüzden metafizik ve matematikte hiçbir zaman muvaffak olamadım" itirafı ortada iken insanların sadece din düşmanlığından veya dinin kendisine yüklediği mükellefiyetlerden kaçınmak için inkar yoluna gitmesi ne acı. Bence bu kitap ve benzerlerinin her iman sahibi müslümanca okunması lazım.