Şimdi sormanın tam zamanı, eskiye olan özlemin belki de ilk kayıtlı örneği sayılabilecek Sümer tabletlerinde insanların kentten önceki dönemleri altın çağ olarak anmasında şaşılacak bir yan var mıdır?
Halkların ilkel/ileri ya da barbar/uygar gibi tasnif edilmeleri ile artık ileri toplumların ilkel toplumları işgal etmeleri ve yurtlarından kovmaları meşru hatta müspet karşılanmaya başlar.