Kâzım Karabekir’le görüşen Amerikan Generali Harbord “... İçinde bulunduğunuz felakete rağmen Türkler uykuda kanaatiyle dolaşıyorduk.” der.
Elbette bugünde böyle düşünmelerini sağlayacak çok husus var, varsın onlar öyle düşünsün biz mücadeleciliğin gereğini yapalım!
Kâzım Karabekir babasının özelliklerini ve kişiliğini anlatırken ondan “Türk modeli” olarak bahsediyor.
Bugün başta kendimiz olmak üzere etrafımıza, toplumumuza baktığımızda acaba kaç tane “Türk Modeli” olarak nitelenebilecek insan vardır?