Mine dölek

Mine dölek
@Venek
Ölüm, kendisiyle iyi mi kötü mü ilişki kurduğumuza göre ya bizi yavaşça beşikte sallayan bir süt anne gibi dosttur ya da ruhu bedenden şiddetle söküp alan bir düşmandır.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Tanrı’ya böyle tapılmaz! Tanrı anlaşılmayı ve gücünün tartışılmasını ister. Bize irademizi bu yüzden verdi.
Her şeyi bir yas tülünün ardından görmek dermansız kişilere özgüdür; ruh kendi ufuklarını kendi açar, göğü fırtınalı görmeniz nedeni karamsar ruhunuz.
Benim bana daima böyle eşlik eden iki dostum vardır: biri yaşamın, diğeri ise aklımın bana verdikleri. İkisinin ruhu da içimde yaşar. Tereddüte kapıldığımda onlara danışırım ve bir iyilik yaparsam bu onların tavsiyeleri sayesinde gerçekleşir. Yüreğinizin sesine danışın.
İnsanların içgüdüler ile kavradıkları ama zihinleri ile yorum yapamadıkları durumlar vardır; bu koşullarda en büyük şair en tutkulu ve en doğal çığlığı atan kişidir. Kalabalık bir çuvallığı hikayenin tamamı olarak algılar ve bununla yetinmekte de haklıdır, hatta gerçek olduğunu anladığında bu hikayeyi yüce bulmakta daha da haklıdır.