Distopya kitaplarının önde gelenlerinden 1984, totaliter rejimi korkunç derecede göstermekte ve iyi şekilde yansıtmaktadır hatta öyle yansıtmaktadır ki siz bile o baskıdan daralıyor ve çare bulmaya çalışıyorsunuz. Okurken günümüz ile çok sık karşılaştırmalar yapıyor ve benzerlikler olduğunu görüyorsunuz. Okudukça aslında gerçekleşebileceğinin ve çare bulamayacağınızın farkına varıyorsunuz. Yazar 'dilin düşüncedeki önemi' gibi tespitler yaparak sizi düşündürüyor. Okumanızı tavsiye ederim.
"En iyi kitap, bize bildiklerimizi söyleyenlerdir."