"Kendimi neşeli hissetme zamanıydı. Ne var ki içime bir ağırlık çökmüştü -bilinmeyen bir arzu, tarifsiz ama yakışıksız bile olmayan bir heves. Belki de canlı olma duygusu kendini göstermekte gecikiyordu."
''Keşke gülüp geçebilseydim bütün bunlara ama içimde derin bir rahatsızlık esiyor. Yüreğimde, beni gafil avlayan bir hastalığın soğukluğunu hissediyorum. Bu saçmalığa baş kaldıramayacak kadar güçsüzüm. İstemeden hangi pencereye, Tanrı'nın hangi sınırına yaklaştım acaba?''
''(...) insanoğlunun gözlerinde korkunç bir şey var: görmezden gelinemeyecek bir bilinç, o bedende bir ruh olduğunu kanıtlayan gizli bir haykırış.''
Bakışlar diyoruz hep zaten. Ruhun gözlere yansıyışı, bakışlar...