Bir insan düşünün ki günde en az kırk defa namazlarında Allah'tan sıratı müstakimi istiyor. "Yarabbi ne olur bana dosdoğru yolu göster, ne olur beni sıratı müstakime jidayet et" Diyor. Allah da "Ey kulum, işte sıratı müstakim! işte istediğin dosdoğru yol!" buyurarak kitabını kendisine arz ettiği halde, yine de Kur'an'la beraber olmuyorsa, Kur'an'la yol bulmaya çalışmıyorsa, Kur'an'ı anlamaya çalışmıyorsa, Esasen bu adam ne istediğinin farkında olmayan bir sarhoştan başkası değildir. Namazlarında ne dediğinin ne okuduğunun ne istediğinin farkında olmayan sarhoştur bu insanlar.