Ruhunda sükunete kavuşmak ve mutlu olmak isteyen insanlar inanmalı ve iman etmelidir ama hakikatin peşindeki insanlar için huzurundan vazgeçip yaşamlarını bu sorgulamaya adamak zorundadır .
Ve her yerde karşılaşıyordu sömürüculerle . Onlar insanların kanını son damlasına kadar emmek istiyorlardi . Dünyada her şeyin bol olduğunu da fark ediyordu bir taraftan . Ama bu bolluğa rağmen insanlar yoksulluk içinde kıvranıyorlardi. İnanılmaz zenginliklerin etrafını öbek öbek fakirlikti saran .
"son derece haklısın , Nataşa "demişti ana. "İnsan daima iyi bir şeylerin olacağını düşünerek yaşamak zorundadır . "Eğer bir şey beklenmiyorsa , ne önemi kalır yaşamanın ?"