"Bana öteden beriden toplanmış bir tümen verdiler. Çalıştım. Bu tümeni oluşturdum , mıntıka ve bölge kumandanı oldum. Derken başıma bir şeyden anlamaz albay getirdiler. Ne yapılır, tahammül ettim. İngilizler bir ihraç yaptılar. Ben de derhal kimseye sormadan gereken mevkileri tuttum. İngilizleri durdurduk fakat buna mükâfat ne oldu ? Beni tuttular, hayli geriye başka bir komutanın maiyetine verdiler. Hiç demediler ki bu adam burada başarı kazanmıştır. Ben, yine bekledim. Bu kez Anafartalar'da durum sıkıştı, oraya koştuk. Parlak bir başarı elde ettik. Büyük başarıdan sonra ne yaptılar biliyor musun ? Beni hiçbir göreve tayin etmediler. Açıkta kaldım. İşte o zaman biraz senin gibi düşündüm. İstifa etmek... Ama tahammülü göze aldım. Çoğu zaman çevremizde bulunanlar hem cahil oluyor hem de ihtiraslı. Bunlar aslında hiçbir şey yapmayı beceremedikleri halde kendilerini beğenir ve hırslıdırlar..."
-Gazi Mustafa Kemal-