Hayır, öldürmeyen şey güçlendirir muhabbeti yapmıyorum. Doğru değil bu, öldürmeyen şey çoğunlukla zayıf düşürür. Öldürmeyen şey hayatının geri kalanında topallamana neden olabilir.
Schopenhauer, ''Başkaları gibi olmak adına benliğimizin dörtte üçünü kaybederiz.'' der. Hal böyleyse, ideal aşk kaybettiğimiz parçaları bulma yoludur belki; çocukluğumuzun başında bir yerlerde kaybettiğimiz özgürlüğü. Belki de aşk, tuhaf yönlerimizi göstermekten çekinmediğimiz insanı bulmaktır sadece.
Kendinizi rahat bırakmak zor geldikçe, benliğiniz devreye girip başarısız ve yarım yamalak ''siz''lerin hepsini boğmak için zihninizi sel gibi basıyordu adeta.