Gitmek, ardında bıraktığını kırıp dökmeden olur.
Gitmek, ayrıldığımız kişiyi șaşkınlığa uğratmadan, özgüvenini zedelemeden, kendilik saygısını hedef almadan yapılırsa gitmektir. Aksi takdirde karşısındakini bozguna uğratmaktır. Bunun için giden herkes üç günlük bir ilişkiye de üç yıllık bir ilişkiye de saygı borçludur.
Ayrılmanın sağlıklı gerçeklesebilmesi için kişinin, partnerinin rızası olmasa da onu mahcup etmeden, utandırmadan, neden bitirmek istediğini açıklayarak yani yaşadığı ilişkinin sorumluluğunu alarak gitmesi gereklidir.