"Yargılamakta, kınamakta, ayıplamakta acele etmeyin! Bu en kolay yoldur; kendinizi bu tür kolaycılıklara kapılmaktan alıkoyun. Her şeye sakin, soğukkanlı bir şekilde bakın ve bu sırada yalnız bir şeyi düşünün: Her şey geçer, her şey iyiye doğru değişir. Ha, bu uzun mu sürer? Daha iyi ya, ne kadar uzun sürerse değişim o kadar sağlam olur! Her şeyi izleyin, inceleyin, yoklayın... Korkusuz olun... Ama yargılamada acele etmeyin..."
"En iyisi, hiç kuşkusuz, aklın yolu! Ucunda bir yarar, çıkar yoksa, bu aklın da sonu demektir. Yarara, çıkara dayanan iş sağlam, berk olur. Kalbimiz kötü bir danışmandır. Kalbimin sesini dinleyecek olsam, kim bilir ne haltlar eder, ne yıkımlara neden olurdum!"