Nereye gideceğimizi, neye tutunacağınızı, neyi sevip neyden nefret edeceğimizi, neye saygı duyup neyi her göreceğimizi bilemeyiz.
* İnsan olmak; hakiki, öz be öz bedenimiz ve kammızla insan olmak bile zor geliyor bize..
"Zira aşağılanmak en yakıcı, en acı verici bilinç durumu bile olsa bir arınmadır! Yoksa yarın yine ruhunu kirletir, kalbini kırardım. Ama yaşadığı aşağılanmayı artık asla unutmayacak ve hangi batağa saplanırsa saplansın o aşağılanma hissi, nefreti..."
Masama gelen dilekçe sahipleriyle dişlerimi gıcırdatarak konuşurdum, birinin keyfini kaçırdığım zaman -çoğunlukla da başarırdım-tarifsiz bir mutluluk duyardım.